WomenSupportingWomen – Care Este Mesajul (Actual) din Spatele Fotografiilor Alb-Negru din Social Media

0
354
Timp de citire: 2 minute

Încă de la prima invitație de a scrie pe Cover Stories, am considerat acest spațiu, echivalentul „camerei din față” din casa bunicilor, locul acela cu totul special, păstrat pentru cele mai frumoase povești și musafirii cei mai de seamă.

Am simțit că aceasta este sufrageria noastră virtuală unde vă invităm alături de noi, preț de o lectură, pentru a vă relata povești excepționale de viață, trecute sau contemporane sau a vă prezenta locuri unice, descoperiri și cărți care deschid minți, suflete și lumi.

În rândurile ce urmează, am ales să adaug un articol la galeria noastră eminamente pozitivă, cu un subiect pe cât de sensibil, pe atât de actual în societatea noastră de astăzi. 

Ați remarcat, probabil, avalanșa de fotografii alb-negru de pe canalele de social media, purtătoare ale hashtag-urilor #challengedaccepted și #womensupportingwomen. 

Aparent este un fel de leapșa între femei care vor să-și exprime recunoștința, admirația și aprecierea față de alte femei, inițiativă lăudabilă de altfel în orice context, fie online sau offline.

Women Supporting Women

În realitate însă, această inițiativă reprezintă o campanie de informare și solidarizare a femeilor împotriva violenței domestice, a abuzurilor sexuale și mai ales, a numărului alarmant de omucideri, feminicide mai exact, din Turcia ultimilor ani. (Anul trecut s-au înregistrat aproape de 500 de feminicide, iar numai luna trecută, post-izolare, un număr oficial de 50).

Punctul de declanșare al acestei campanii s-a înregistrat săptămâna trecută, după zile de căutări susținute și apel la societatea civilă privind dispariția studentei Pınar Gültekin. Pe 22 iulie, în urma găsirii corpului neînsuflețit al tinerei, în condiții absolut dramatice și a mărturiei autorului crimei, răspunsul societății civile și a ONG-urilor dedicate, nu a întârziat să apară. 

S-au organizat proteste în toate marile orașe ale Turciei cu un slogan comun care îndeamnă autoritățile și legiuitorii să nu trateze cu lejeritate acest caz și sutele de cazuri similare. 

Presiunea este fantastică, în contextul în care, actualul guvern este în plin proces de analiză și dezbatere privind o posibilă retragere din Convenția de la Istanbul (2011). Tratatul, adoptat de Consiliul Europei și semnat de peste 45 de țări, inclusiv de România, vizează tocmai prevenirea şi combaterea violenței împotriva femeilor şi a violenței domestice. 

Până la o decizie și o declarație oficială în acest sens, o serie de persoane publice din Turcia, actori, muzicieni și artiști din toate domeniile, au dat startul campaniei #WomenSupportingWomen în mediul online. 

Inspirate de fotografia alb-negru a lui Pınar Gültekin care a circulat pe rețelele de socializare după tragicul deznodământ, fotografiile ce i-au urmat reprezintă posibiltatea de a deveni, în orice moment, noi însene următoarea victimă și implicit, următoarea fotografie care va circula pe rețelele de socializare.

A închide ochii în fața unei probleme universale care transcende cu mult prezentul și granițele oricărei țări, nu este o opțiune! Iar frica, ignoranța sau indiferența nu pot fi scuze la nesfârșit. 

#WomenSupportingWomen nu este, de această dată, despre promovarea personală sau a femeilor minunate din viața noastră, ci despre conștientizare. Deopotrivă a drepturilor noastre ca femei, dar și a pericolului real din jurul nostru. Astăzi victima se numește Pınar, dar ieri s-a numit Alexandra, iar mâine poate fi propriul nostru nume.

Am ținut să scriu acest articol din dorința de informare a cititorilor noștri, pe care îi apreciem indiferent de sex și pe care dorim să-i știm sănătoși și în siguranță și de acum înainte.

Articolul precedentCu ochii-nchiși, cu degetul pe hartă
Următorul articol[Design Stories] AlbAlb – buticul de design românesc
Bianca
Bianca Gheorghescu este în primul rând o persoană care se potrivește foarte bine în viața ei. Spirit creativ și inventiv, se bazează foarte mult pe fler și pe experiența de a ajuta oamenii să se repună pe drumul lor. În viața de la birou este consultant în carieră pentru profesioniști din top și middle management. Are 12 ani de experiență ca headhunter și a lucrat alături de cele mai importante corporații din România, pe segmente de industrie precum: Automotive, FMCG, Luxury Goods, Finance & Banking. În viața de acasă este mama și soție și furnizor de hrană și atenție pentru motanul Mitsouko. Activitatea pe care ar face-o neîntrerupt, zi de zi, fără bani, apă și hrană este scrisul.

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here