Timp de citire: 6 minute

Lavazza lansează calendarul 2022, cu portretele a 6 artiviști, sub îndrumarea artistică a multi-premiatului artist cinematografic Emmanuel Lubezki.

Timpul pentru pauză și reflecție a trecut, e momentul să trecem la acțiune. Acesta e conceptul care a inspirat Calendarul Lavazza 2022, lansat la ceremonia din cadrul The Renaissance Awards din Florența.

I can change the world

Proiectul sub titlul ”I can change the world” (Pot schimba lumea) îndeamnă la acțiuni de schimbare pozitivă, acum, fără întârzieri, sub conducerea creativă a agenției Armando TestaCalendarul Lavazza 2022 îndeamnă oamenii la acțiuni de impact prezentând poveștile a 6 activiști care, prin artă, încearcă să schimbe lumea zi de zi. Poveștile lor au fost imortalizate de unul dintre cei mai mari directori de imagine din istoria cinematografică: câștigătorul a trei premii Oscar consecutive, Emmanuel Lubezki (de numele lui se leagă Gravity, The Revenant sau Birdman). 

”I can change the world” este mesajul pe care îl transmit cei 6 artiști-activiști, diferiți ca vârstă, cultură și locul nașterii, dar care au în comun povești puternice de viață și alegerea de a-și manifesta activismul prin artă. Calendarul Lavazza a asistat la transformarea lor în adevărați ”artiviști” – îmi place mult denumirea asta, folosită pentru artiștii care pun sustenabilitatea în centrul muncii lor și care aleg să se implice direct în a o promova prin arta lor. 

Conceptul „The New Humanity” trasat de Lavazza rămâne punctul central și pentru ediția calendarului din 2022, cu accentul pe abilitatea oamenilor de a asimila valorile în care cred, integrându-le în viața lor. Exemplele de bune practice pentru noua umanitate vin chiar de la cei 6 artiviști care încearcă să schimbe lumea pe anumite direcții: 

Ben Harper – Ianuarie

Ben Harper este un muzician care vorbește despre inegalitățile sociale și atrage atenția asupra crizei provocate de schimbările climatice; 

Saype – Decembrie

Saype este un pionier în domeniul artei sustenabile, un artist care creează fresce enorme, sustenabile din punct de vedere ecologic, direct pe sol, creații care surprind teme precum protejarea planetei și coeziunea socială;

Sonita – Martie

Sonita Alizada este o rapperiță afgană refugiată și o activistă vocală împotriva căsătoriilor forțate și a fenomenului de „mirese copil”;

Shilpa – Septembrie

Shilpa Yarlagadda este o creatoare de bijuterii etice prin care promovează și sprijină femeile; 

Cristina – Mai

Cristina Mittermeier este fotograf și biolog care documentează distrugerea progresivă a oceanelor;  

Shamell – August

Shamell Bell este o activistă care folosește street dance ca strategie alternativă de schimbare socială prin care să pună capăt rasismului, sexismului și homofobiei.

Calendarul Lavazza 2022 este o nouă ocazie de a sărbători poveștile celor care, printr-un talent artistic excepțional, își dedică fiecare zi din viață pentru a încerca să facă lumea un loc mai bun, acei oameni care ne oferă perspectiva clară că împreună putem să contibuim la binele comun și la binele planetei. Prin acest proiect vrem să promovăm un mesaj că toți putem să ne schimbăm pe noi înșine, în același timp schimbând și lumea în care trăim”, spune Francesca Lavazza, director al Consiliului Lavazza Group. 

Lavazza este atât un ambasador, cât și un protagonist al schimbării aduse prin cultură. Brand-ul integrează cultura sustenabilității în activitatea sa, nu doar prin calendar, cât și prin activitățile zilnice, o trezire la durabilitate socială și de mediu, principii centrale ale antreprenoriatului sustenabil, așa cum e menționat și în misiunea grupului Lavazza: „Trezirea unei lumi mai bune în fiecare dimineață”. 

După calendarul de anul trecut în care au fost mai mulți colaboratori, anul acesta am optat pentru un stil unificat și distinctiv, care să lege diversele personalități ale artiștilor aleși. Acesta este motivul pentru care l-am ales pe Emmanuel Lubezki, cunoscând calitatea abordării sale fotografice, frumusețea imaginilor secvențiale, dar și poetica luminii naturale pe care o realizează”, explică Michele Mariani, director creativ executiv al Grupului Armando Testa. „Fotografie înseamnă ’scris cu lumina’, iar un director de imagine de calibrul lui Emmanuel este cea mai bună alegere pentru a da viață eforturilor activiștilor.”  

Shamell Bell – Iulie

Calendarul LAVAZZA 2022 

În istoria sa de 30 de ani de când creează calendare, Lavazza a lucrat cu fotografi de top, de la David LaChapelle la Steve McCurry. Totuși, pentru „I can change the world” s-a orientat către lumea cinematografiei, alegând să lucreze cu Emmanuel Lubezki, cunoscut în lumea filmului sub numele de Chivo, primul director de imagine care a câștigat Oscarul la aceeași categorie de trei ori la rând. Lubezki a fost ales nu numai pentru talentul său incontestabil, dar și pentru a oferi o perspectivă diferită și mai profundă asupra sentimentelor subiecților, folosind o abordare mai mult asemănătoare artei cinematografiei decât fotografiei. Un ascultător priceput, Chivo își cunoaște subiectul, reușind să surprindă diferitele manifestări ale spiritului și expresiei artistice ale personalităților din calendar. 

El a reușit să traseze esența celor șase artiviști din Calendarul Lavazza 2022, producând imagini evocatoare ale eforturile lor sociale și de mediu.

Dar Chivo este recunoscut și pentru abilitatea sa extraordinară de a fi creativ cu lumină naturală: cei 6 protagoniști sunt imortalizați fiecare în 12 cadre făcute în 6 momente diferite ale zilei – zori, răsărit, zi, apus, crepuscul, noapte – rezultând șase povești de lumină spuse de Maestrul Luminii, bazate pe emisfera în care trăiesc.

Rezultatul general este o serie de portrete care sunt aproape feerice, și totuși adânc înrădăcinate în realitate. Toate fotografiile prezintă mediile naturale ale planetei, unele emblematice în discuția despre criza climatică, cum ar fi dispariția ghețarilor, dar întotdeauna legațe de personalitatea subiectului sau de domeniul de activitate, cum ar fi apa pentru biologul marin Cristina Mittermeier, sau piatra pentru puternica personalitate a dansatoarei stradale Shamell Bell.

Efectul este cinematografic. Și datorită imaginilor și orizonturilor infinite, Calendarul Lavazza 2022 intră într-o dimensiune diferită, mai intimă. Aceasta este intenția Calendarului 2022, care, prin obiectivul Maestrului Lubezki ne amintește de puterea lumii naturale pe care o punem în pericol și ne ajunge la inimă arătându-ne valorile și voința artiștilor din calendar, încurajând fiecare om în parte să se alăture acestor activști și să devină parte din schimbare. 

UN PARTENERIAT VALOROS 

„I can change the world” este și mesajul abordat de Eco Age [o agenție internațională pentru dezvoltarea de strategii de afaceri sustenabile] la The Renaissance Awards, prima gala globală dedicată tinerilor care sunt lideri în domeniul sustenabilității, cu care Lavazza Grup a colaborat pentru această ediție a anului 2022 a Calendarului Lavazza. 

Lansarea oficială de presă a Calendarului Lavazza 2022, „I can change the world”, a avut loc pe 11 octombrie la Palazzo Vecchio din Florența, un eveniment unde a fost proiectată și o previzualizare a filmului The Renaissance Awards, pentru un public international. 

Suntem încântați că Eco-Age este un aliat în misiunea noastră de a găsi tineri care pot fi sursă de inspirație:  2022 va fi un an important pentru acțiuni concrete, un an în care oamenii trebuie să se întărească pentru a remodela viitorul. Credem în tineri și am vrut să-i includem ca protagoniști în calendarul nostru, pentru că au capacitatea de a ne arăta, de exemplu, cum văd viitorul, dar și cum îl vor modela”, explică Francesca Lavazza.

„De asemenea, Shilpa Yarlagadda este ambasador pentru Calendarul Lavazza 2022, dar și pentru The Renaissance Awards, fâcând parteneriatul unul și mai firesc. Tânăra creatoare de bijuterii este una dintre personajele Calendarului Lavazza și este, de asemenea, mentor oficial pentru tinerii premiați la gala din Florența.”

„Prețuim parteneriatul cu Calendarul Lavazza cu ocazia The Renaissance Awards din acest an” afirmă Livia Firth, director de creație Eco Age. „Este o colaborare frumoasă în numele tinerelor talente, puternice și cu noi viziuni pentru un viitor mai bun. Legătura colaborării este cu atât mai puternică prin implicarea lui Ben Harper și a lui Shilpa Yarlagadda – ambii prezenți în calendar și la gala, ei fiind exemplificarea perfecta a afirmației I can change the world.” 

Despre Grupul Lavazza

Înfiinţată în 1895 la Torino, compania Lavazza este deţinută de familia Lavazza de patru generaţii. Considerat unul dintre cei mai importanți prăjitori de cafea din lume, Grupul operează în prezent în peste 90 de ţări printr-o reţea vastă de subsidiare proprii şi distribuitori, având 70% dintre venituri generate de către piețe externe Italiei. Lavazza are aproximativ 4.000 de angajaţi și o cifră de afaceri de 2,2 miliarde EUR înregistrată în 2019.

Companiile care fac parte din Grupul Lavazza includ Carte Noire Franța și ESP (achiziționată în 2016 și respectiv în 2017), Merrild Danemarca (2015), Kicking Horse Coffee din America de Nord (2017), Nims din Italia (2017) și Blue Pod Coffee Co din Australia (2018). La finalul lui 2018, ulterior unei achiziții, divizia Lavazza Professional a fost creată, incluzând Office Coffee Sector (OCS) și sistemele de vending Flavia și Klix.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here