Sunt marile companii din industria modei pregătite de Clubhouse?

0
79
Timp de citire: 3 minute

Acum ceva timp, când s-au lansat platformele de socializare, mai nimeni nu lua în serios posibilitatea de a se dezvolta ca unelte pentru a crește vânzările și, cu cât brandul era mai exclusivist, cu atât a amânat mai mult aderarea la astfel de campanii.

La începutul lunii februarie, secțiunea Business a revistei Vogue, a scris un articol denumit „The New Intimacy: Understanding Clubhouse’s Young Consumers” (i.e. „Noua intimitate: Cum să înțelegem tinerii consumatori ai Clubhouse?”), subliniind masiv, în articol, că această nouă platformă creează intimitate între utilizatori și chiar mici, dar foarte strânse comunități. Astfel, ei încurajează companiile din industria modei și de înfrumusețare să se folosească de aplicație, pentru a ajunge, într-un mod eficient, la clientela tânără. 

Iar Vogue nu este singura revistă de modă care a scris despre această nouă platformă – publicații precum Paper Magazine, Business of Fashion și W Magazine menționează nevoia industriei să se apropie de comunitatea sa, iar Clubhouse pare să fie cea mai rapidă metodă.

„Este un semn a ceea ce urmează să apară pe rețelele sociale. Oamenii vor să se concentreze asupra comunităților mai mici și mai intime, deoarece piețele publice mari, existente pe alte platformele sociale, sunt extrem de zgomotoase.”, spune, pentru Vogue, Alex Taussig, partener laVC Lightspeed Firm, concentrat pe tehnologia dedicată consumatorilor

Ce este Clubhouse?

Clubhouse este o nouă rețea de socializare bazată pe chat audio, care le permite utilizatorilor să asculte diferite conversații, interviuri și discuții. Aceste conversații se întâmplă într-un „Room” și este diferit față de deja-cunoscutul podcast prin simplul fapt că oferă un mix între o conferință și o întâlnire în timp real.

Clubhouse a devenit cu atât mai dezirabil cu cât, disponibilitatea sa se rezumă la iOS, astfel doar deținătorii unui iPhone o pot descărca, iar accesul se face numai prin invitație. Ca utilizator, îți poți urmări colegii, poți crea camere pentru discuții și poți asculta conversații, în funcție de preferințe și de persoanele urmărite.

Clubhouse este fără doar și poate, aplicația anului 2021. Proaspăt evaluată la 1 miliard de dolari, platforma a devenit un succes pentru investitorii din Silicon Valley. Aparițiile neașteptate precum Elon Musk și Mark Zuckerberg au sporit vizibilitatea aplicației și au dus, chiar, la interzicerea acesteia în China.

De ce este relevantă această platformă pentru industria modei?

Sunt foarte mulți profesioniști din industria modei care deschid diverse subiecte de conversație. Există un grup vibrant printre profesioniștii de la casa de modă Valentino, spre exemplu, dar și multe alte grupuri pentru startup-uri sustenabile sau pentru tineri creativi, în care pot asculta conversații ale directorilor ai diverselor branduri sau au șansa să cunoască artizani bijutieri, maeștri ai savoir-faire.

În decembrie, Paul Davison, co-fondator Clubhouse, și-a făcut prima apariție publică, la #BoFVoices podcast, alături de Virgil Abloh, Director Creativ Louis Vuitton Men și fondator Off-White. Doar faptul că Davison a ales să vorbească în public, pentru prima dată, pe una dintre cele mai importante platforme de modă, semnalizează locul în care se situează aplicația Clubhouse față de industria creativă.

Pe de altă parte, Clubhouse a devenit și o platformă în care poți ajunge mult mai ușor la investitori, în cazul startup-urilor și, în cazul investitorilor, la oamenii creativi, pe ale căror idei le pot finanța. Jelani Day, manager la magazinul tatălui său, Dapper Dan, folosește Clubhouse ca oportunitate de a cunoaște oameni noi și consideră că această aplicație, pentru oamenii de afaceri înstăriți, este un loc în care pot schimba idei și pot împărtăși proiecte pe care le demarează.

Mai mult decât atât, este deja un fapt cunoscut că, mai ales în ultimul timp, consumatorii apreciază companiile care vorbesc cu aceștia la un nivel autentic. Tocmai de aceea, Clubhouse este o oportunitate de a asculta părerea consumatorilor, dar și a concurenților și de a împărtăși ce se întâmplă în spatele unei colecții sau a unor decizii drastice ale companiei și pentru a primi feedback direct de la consumator.

Farris Green, vicepreședinte pentru dezvoltarea afacerilor la agenția de marketing Bollare, a declarat pentru Vogue că își încurajează clienții să fie prezenți pe Clubhouse și să folosească aplicația pentru a se conecta cu alți lideri. „Am căutat camere [în Clubhouse] unde unii dintre fondatorii companiilor noastre se pot alătura ca moderatori. Ar putea fi chiar o conversație alături de concurenții lor. Și este rar să ai astfel de discuții autentice”, spune ea.

Cum este monetizat Clubhouse?

În ianuarie, platforma a dezvăluit că lucrează la introducerea unui „program de granturi pentru creatori” pentru a sprijini utilizatorii creativi. Spre deosebire de celălalte rețele sociale, care au apelat la reclame pentru a crea un flux de numerar, caracteristicile de generare de bani ale Clubhouse sunt asemănătoare cu cele din lumea jocurilor video, unde poți oferi „bacșiș”, servicii premium contra cost sau chiar crea conversații plătite.

Ca un rezultat, crește numărul influencerilor neconvenționali, a celor care câștigă urmăritori într-un timp accelerat, pentru că au ceva de spus și sunt deja plătiți pentru a găzdui camere în numele unor branduri, astfel devenind lideri de opinie.

Acum, gurile rele spun că succesul acestei platforme se datorează pandemiei și nevoii oamenilor de a se apropia și de a cunoaște oameni noi. Întrebarea este cât va rezista Clubhouse pe piață, despre care știm deja că nu ezită să se adapteze la noile tendințe. Spre exemplu, Twitter deja testează o secțiune similară camerelor de Clubhouse, iar Instagram vrea să crească numărul de utilizatori participanți într-un live de la 2, la 4, apropiindu-se, din ce în ce mai mult, de camerele din noua aplicație.

Voi ce spuneți: va reuși Clubhouse să ofere o voce profesioniștilor și să construiască o relație strânsă între consumator și brand, pe termen lung?

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here