State of Mind: complicitatea dintre ceai și parfum

0
243
Timp de citire: 7 minute

„Lucrurile nu sunt greu de făcut. Greu este să te pui în starea de a le face.”

Constantin Brâncuși

Mă însoțește de multă vreme metafora tuturor rolurilor pe care le avem în viața noastră. Te-ai gândit vreodată câte roluri îndeplinești într-o zi? Dar oare câte s-ar putea aduna într-o viață și cât de diferite sunt ele? Cred că-i un exercițiu terapeutic să te observi pe tine (și) astfel fiindcă ajungi la mai multă armonie interioară și poate la o (re)definire mai concretă a ta.

Tot în același fel, a te pune în starea de a face lucruri cred că are legătură cu o dedicare, similară cu cea a unui ritual. Pentru mine, a mă pune în starea de a crea înseamnă a-mi aranja biroul, florile în vază, a strecura cu grijă ceaiul sau a mă alinta lângă o cafea, apoi a alege o haină și o culoare care să mă alinieze la startul unei zile.

Ritualul e o punte de legătură între momente noastre, dar și între noi cu un sine mai intim, mai profund, mai complicat. Iar fix despre asta povestește și State of Mind – casa de parfumuri, din Franța, care a spart monotonia istoriei și a creat o complicitate între ceai și parfum, punând reflectorul pe ceremonie, simțuri și inovație.

State of Mind – o asociere nemaintâlnită între ceai și parfum

Poveștile sunt cele care ne însoțesc din aproape în aproape, de la o vârstă foarte mică. Catherine Laskine-Balandina, mintea și sufletul din spatele acestei colecții, a crescut în Rusia și a fost expusă, din copilărie, la poveștile bunicii despre locurile din lumea întreagă, îmbogățindu-i imaginația:

„Bunica mea dragă îmi povestea adesea despre China și despre Zidul celor nouă dragoni, despre Marele Zid Chinezesc, despre grădini, caligrafie, acupunctură, floarea de lotus care se deschide într-o ceașcă de ceai, despre parfumurile și culorile magazinelor de ceai … Prin poveștile ei minunate, am călătorit către o lume magică plină de ceaiuri și grădini parfumate.”

Curiozitatea și creativitatea din copilărie a însoțit-o și mai târziu, când după 15 de ani de activitate în industria de beauty, în 2015, decide să se uite cu alți ochi la cariera sa și să-și contureze propria linie de parfumuri. Dar nu oricum, ci într-o asociere nemaiîntâlnită: completarea parfumului cu un ceai dedicat, și invers.

„Ceaiul este un parfum care poate fi degustat”

Exact ca în ritualul ceaiului – unde fiecare gest este o ceremonie – Catherine Laskine-Balandina a văzut și în alegerea unui parfum aceleași gesturi solemne și a încuviințat că nici n-ar trebui separate.

A mai existat un motiv care a încurajat-o să se uite înspre altceva: „uniforma” pe care globalizarea începea să o aplice parfumului – astfel că și-a dorit să scape de restricții și de formule universale. State of Mind s-a născut ca un răspuns la monotonia comercialului, într-o colecție care însumează 10 parfumuri, fiecare dintre ele fiind completate de câte un ceai unic.

Dat fiind că State of Mind se află la intersecția parfumului cu ceaiul, pentru fiecare dintre aceste două coordonate mari a fost nevoie de un maestru. Parfumierul Karine Dubreuil Sereni a fost cea care a desenat identitățile celor 10 parfumuri – un nume care are sub semnătura sa fragranțe celebre, precum Eclat d’Arpège – Lanvinl’Eau des 4 Reines –  L’Occitane, Envy me – Gucci, Aqua Allegoria Pivoine Magique, Yves Saint-Laurent Vice-Versa,  Roberto Cavalli Just Cavalli Her.

De partea cealaltă, Olivier Scala, maestru al ceaiului, s-a ocupat ca fiecare parfum să-și găsească nuanțele și într-o combinație de plante și arome. Oliver provine dintr-o familie care se află la a cincea generație de importatori de ceai – ceea ce i-a permis să-și înceapă cariera la 25 ani și să fie din 1988, până în prezent, președintele Comitetului Francez de Ceai, dar și primul care inițiat Festivalul Ceaiului, în 2005, în Paris.

Atunci când gusturile s-au rafinat, iar notele parfumurilor au fost închegate, Cedric Dequidt s-a ocupat ca pasiunea pentru Art Deco a lui Catherine să fie transpusă în spațiul comercial State of Mind, acolo unde clienții își pot dărui un ritual complet.

Detaliile Art Deco continuă și pe sticla de parfum State of Mind, dar și pe a recipientului pentru ceai. Fiecare flacon de parfum din cele 10 traduce în culoarea sa „spiritul” și notele care-l compun, fiind încununat cu logo-ul casei, poziționat pe spatele parfumului. Chipul feminin de pe spatele sticlei simbolizează o stare a sufletului, iar transparența capacului din cristal simbolizează o stare a minții – iar conexiunea dintre cele două poate fi unsă printr-un ritual sau pot fi unite printr-o baie de simțuri.

10 parfumuri, 10 ceaiuri, 10 stări

State of Mind este o paletă de nuanțe, culori, gusturi, experiențe și sensuri pe care viața și noi înșine le putem căpăta. Am impresia că fiecare dintre noi își poate oglindi o stare sau un gând într-unul dintre cele 10 parfumuri.

Butterfly Mind

Categorie olfactivă: Enticing Floral Fruity

Stare: Dragostea este precum o apă curgătoare.

Kimono colorat, atingeri bine intenționate, dar ludice, roz, Japonia, obiceiul privitului cireșilor înfloriți, o eșarfă proaspăt luată de vânt. Cu o bază de cireș și mosc, Butterfly of Mind mă duce cu gândul la fluiditate, la mișcare, dar și la suav, calm, pur – poate și pentru că în notele de vârf se regăsește ceaiul alb – acesta conținând cele mai tinere frunze din plantă.

Ceaiul atribuit acestui parfum conține frunze de ceai alb, cu proprietăți antioxidante și cu un gust proaspăt și delicat.

Secret of Success

Categorie olfactivă: Aromatic Fruity Heart

Stare: Secretul succesului este curajul.

Un parfum pe care l-aș purta în diminețile de vară, în combinație cu un in simplu, proaspăt călcat și l-aș lăsa să mă însoțească în întâlnirile de peste zi. Este un parfum pe care îl asociez cu a sta dreaptă și verticală, atât față de mine, cât și față de ceilalți, unul care așa cum îi spune și descrierea îndeamnă la acțiune și la curaj.

Ceaiul atribuit acestui parfumul combină semințele de grepfruit, scorțișoară, rozmarin și chimion cu ceaiul verde Sencha, ajungând la o formulă pentru revigorare și revitalizare.

Sense of Humor

Categorie olfactivă: Green Citrus

Stare: Umorul este cea mai bună haină pe care o poți purta în societate.

Verde. Mult verde. O simfonie. Energie. Limonadă. Un parfum de care nu m-aș despărți în zilele toride de vară.

Baza ceaiului care completează acest parfum este Yerba Mate –  o specie de ceai  originar din America de Sud, despre care se știe că are în componența sa vitaminele B și C; în combinație cu mandarina, piersica și ceaiul negru Darjeeling creează un gust ascuțit și greu de uitat.

Acestea au fost parfumurile care mi-au povestit mie un gând și o stare. Colecția continuă, cu nuanțe precum Modern Nomad – sau schimbarea este singura constantă din viața noastră, Natural Elegance – inspirat de Audrey Hepburn sau Voluptous Seduction – „Nu este suficient să cucerești; trebuie să înveți să seduci”.

Sinestezia este metafora acestui parfum; de aceea, vă îndemn către o experiență care taie din timp și vi-l dăruiește, așa cum poate aveți nevoie zilele astea. Aș îndrăzni chiar să promit că ieșiți câștigați nu doar cu o trezire de simțuri, dar și cu o înțelegere diferită asupra alegerii parfumului, a momentului de ceai și a unor sensuri de viață.

Și dacă tot vă mai trebuie un motiv să-l descoperiți, iată unul:

„Sub aparenta lui banalitate, cotidianul ascunde mii de surprize palpitante și nebănuite. Marea artă este să faci să se nască extraordinarul din banal, să găsești bucurii mărunte, dar numeroase, a căror sumă ar putea alcătui acel lucru nedeslușit numit fericire. Care e rețeta? Să fii mereu în căutarea diversității, a noului, să fugi de plictis. Să trăiești astfel s-ar putea constitui într-o <<artă a cotidianului>>, deopotrivă creativă și rafinată.”

(Carnetele secrete ale lui Li Yu, Michel Dars)

Puteți descoperi toate cele 10 parfumuri vizitând magazinele Elysee.

Din aceeași categorie, citește și:

Pasiune și senzualitate într-o picătură: Red Shoes by Jacques Fath

Parfumul unei întâlniri – Prends-moi Isabey Paris

Esențele fine ale lui CARINE ROITFELD

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here