Schimbarea la față a lui Versace

1
63
Timp de citire: 3 minute

Brandul italienesc Versace promite, încă din luna ianuarie, că lansează o nouă monogramă, sperând că va fi o soluție miraculoasă, după ce, criza pandemică, a stopat progresul înregistrat, până atunci, datorită achiziției de către Capri Holdings, care deține și brandurile Michael Kors și Jimmy Choo.

Desigur, la prima vedere, oricine s-ar întreba de ce este nevoie de o nouă imagine Versace, având în vedere că, acum puțin timp, au lansat medalionul în formă de „V” în stil Baroc, care împodobește, acum, produse precum genți sau lenjerie intimă.

Totuși, Versace a lansat un nou pattern, odată cu prezentarea colecției de Toamnă-Iarnă 2021. Aceasta va deveni semnătura brandului pentru haine, genți și alte produse pe care le comercializează.

Care este importanța monogramei pentru un brand cu produse de lux?

O monogramă expresivă și captivantă poate deveni un instrument excelent pentru a readuce un brand pe culmile succesului, iar industria modei știe asta deja. Aceasta are un motiv atemporal: de la brodarea inițialei pe batistele bunicilor, la eșarfele, gențile și curelele împodobite în C-urile Chanel, F-urile Fendi și H-urile Hermès – toate evocă o serie de sentimente și ne plasează la un anumit nivel al societății.

Tocmai de aceea, este ușor de înțeles de ce Versace, a cărui afacere s-a concentrat pe mai puțin profitabilul ready-to-wear, cu sub-brandurile sale Versus și Collection, ar vrea să intre în dinamica acestor accesorii cu monograme.

Acum, lipsa unei monograme este modul în care Versace se distinge de rivali săi mai mari, cum ar fi Louis Vuitton, Dior și Gucci, iar, pentru acești titani ai modei europene, monogramele au sporit vizibilitatea și au generat profituri spectaculoase. Spre exemplu, doar profitul Louis Vuitton se datorează în proporție de 45%monogramei.

Versace – Runway – Milan Fashion Week Spring/Summer 2018. MILAN, ITALY – SEPTEMBER 22: Carla Bruni, Claudia Schiffer, Donatella Versace, Naomi Campbell, Cindy Crawford and Helena Christensen walk the runway at the Versace show during Milan Fashion Week Spring/Summer 2018 on September 22, 2017 in Milan, Italy. (Photo by Venturelli/WireImage)

Cum arată noua monogramă?

Așadar, noua colecție, a fost lansată pe 5 martie și va ajunge în magazine în toamnă. Acesta este cel mai recent efort depus de Versace pentru a crește vânzările, după ce s-a luptat timp de zeci de ani pentru a se dezvolta, în conformitate cu imaginea generată la prezentările de modă, la aparițiile pe covorul roșu și, desigur, de legendarul său fondator, Gianni Versace.

Pattern-ul este „o trompe-l’œil (i.e. iluzie optică), un 3-D twist al cheii grecești, cu care suntem obișnuiți, deja, iar numele „Versace” este presărat peste acest model”, conform unui interviu pe care CEO-ul Jonathan Akeroyd l-a oferit celor de la Business of Fashion. 

Prezentarea de modă a avut loc exclusiv online, din cauza pandemiei. Videoclipul postat pe rețelele de socializare deținute de Versace, începe cu Gigi Hadid, în centrul unei construcții arhitecturale în forme geometrice. Modelele sunt îmbrăcate în totalitate în negru sau în culori neutre, fiind puse în evidență accesorii imprimate cu această monogramă, în diferite culori.

Apoi, la jumătatea videoclipului, atmosfera se schimbă. Lumina se stinge, iar, când se reaprinde, este o explozie de culoare. Trei modele, dintre care și Bella Hadid, sunt îmbrăcate în ținute monocromatice: roz, galben și portocaliu.

(Credits: Instagram, @versace)

Prin combinarea celor două atmosfere, Versace se adresează celor două segmente de piață, pe care le tot tatonează de ceva timp. Pe de-o parte, nu își doresc să renunțe la clientela deja fidelă brandului, ce fie poartă culori neutre, fie sunt fani ai stilului baroc pe care l-a adoptat Gianni Versace la începuturi. Pentru acești clienți, au ales o muzică ce amintește de anii ’80, anii de glorie ai companiei, și, spre sfârșit, deși rămân la beat-uri electronice, redau tente de muzică clasică. Pe de altă parte, se apropie de tineri prin muzică vibrantă și prin culori extravagante, prin unghiuri neconvenționale pentru o prezentare de modă și prin supermodelele alese, în frunte cu Bella și Gigi Hadid.

Totuși, în centrul atenției rămâne noua monogramă și putem observa accentul pe care compania îl pune pe această nouă imagine și presiunea de a fi un succes. 

Mai mult decât atât, această nouă colecție va fi însoțită de o campanie de marketing stimulantă, la sfârșitul acestui an, pentru ca noua versiune de pattern să „schimbe semnificativ traiectoria veniturilor Versace”, a declarat în februarie Capri Holdings, compania-mamă, pentru investitori.

Desigur, vechiul tipar grecesc devenise arhi-cunoscut, chiar plictisitor, în special pentru publicul tânăr, iar vremurile hainelor sclipitoare au trecut de mult. Așa că, noua imagine este o gură de aer proaspăt, ce aduce Versace din nou în atenția publicului larg.

Voi ce credeți despre noua monogramă? Va fi, sau nu, un succes pentru Capri Holdings?

1 Comentariu

  1. Cristina, foarte faină expunere, nici n-aș ști ce să-ți spun. Cred că monograma nouă e adaptată vremurilor noastre și poartă în ea și maturizarea brandului. Dacă va fi un successau nu, cred că vom vedea în toamnă, nu?

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here