„Îmi făceam propriile bijuterii în liceu” – Georgiana Ciceo, MONOM

0
Timp de citire: 4 minute

Să rescrii simplitatea poate fi un lucru greu. Cu toate acestea, atunci când liniile simple devin semnătura casei tale de bijuterii, este evident că există o voce care merită ascultată. Sau purtată. Bijuteriile monom sunt esențe tari în arhitecturi minimaliste, recitate pe portative create în argint.

Forme simple, dar curajoase, rune străvechi, linii arte deco, labirinturi interioare – toate fac parte din universul monom și reprezintă motivele pentru care femei din toată lumea aleg să poarte creațiile Georgianei Ciceo, fondatoarea brandului. Așa că, ce motiv mai bun decât Romanian Jewelry Week să o invităm la dialog?

Cum arată povestea ta, Georgiana, când ai început să creezi bijuterii? 

Nu a fost o decizie planificată, ci, mai degrabă, „pe încercatelea”. Începutul s-a întâmplat pe când lucram ca arhitect și făceam parte din echipa ZAIN. Pregăteam ediția din 2016 când am rămas fără designer într-un proiect în care aduceam laolaltă designeri și meșteri împreună pentru a realiza produse cu design contemporan, dar cu tehnici tradiționale. 

Flirtam de multă vreme cu designul de bijuterii, în parte și pentru că nu găseam pe piață bijuterii care să-mi placă. Așa că am decis să încerc și să fac câteva piese împreună cu Nádudvary László și să le expun la ZAIN 2016. Mi-am setat și niște repere: dacă piesele aveau să fie bine primite la ZAIN, aveam să încep să învăț să fac bijuterii și să pun bazele unui atelier. Tot atunci, am început să lucrez și la brand: nu aveam resurse la momentul respectiv să lucrez cu cineva pe partea de branding, așa că am ales numele și am realizat primul logo. Am ales numele monom pentru că îmi place sunetul și grafica cuvântului, dar și pentru că mi s-a părut reprezentativ pentru ceea ce înseamnă: în română, monom înseamnă înșirare neîntreruptă, respectiv o expresie algebrică în care intervin numai semnele înmulțirii și ale împărțirii.

Ce ți-a atras atenția în primul rând în crearea bijuteriilor? 

La acea vreme, lucram ca arhitect și organizator de evenimente, duceam o viață foarte aglomerată și nu părea să am timp de altceva între ele.

Îmi făceam propriile bijuterii în liceu, îmi plăcea senzația de a avea propriile mele accesorii speciale, pe care nimeni altcineva nu le avea. Și, până la urmă, asta m-a făcut să încep să creez din nou: faptul că nu am găsit nicăieri altundeva bijuteriile pe care mi-aș fi dorit să le port.

Care a fost cea mai mare teamă a ta când ai început să creezi ca designer de bijuterii?

Am suferit foarte multă vreme de sindromul impostorului. M-am tot întrebat de ce ar purta cineva un obiect pe care l-am gândit și l-am proiectat eu, care sunt arhitect, nicidecum nu designer de bijuterii și simțeam că nimic nu mă recomanda ca atare.

Cum te-a schimbat această călătorie?

Am învățat totul făcând. M-au ajutat foarte mult pregătirea în domeniul arhitecturii, numeroasele activități de voluntariat și implicarea în activități administrative din timpul facultății. Dar cel mai mult înveți atunci când ești direct implicat și te găsești față în față cu multiplele situații la care te expune antreprenoriatul românesc. Cred că acum, 6 ani mai târziu, am mult mai multă încredere în mine și în ceea ce pot face.

Care sunt materialele tale preferate?

Lucrăm în principal cu argint, însă îmi place să lucrez cu metalul, în general, pentru că există o anumită senzație când îl îndoi și îl convingi să ia forma dorită. Îmi plac culorile pe care le primește argintul la lipire și îmi place felul în care lipirea (aproape de fiecare dată) își găsește locul perfect.

Georgiana, povestește-mi despre colecția ta cea mai iubită de până acum și despre semnificația din spatele acesteia.

Să știi că nu am o colecție preferată, le iubesc pe fiecare din diferite motive.

Iubesc colecțiile LINIA și PLATTITUDES pentru simplitatea lor.

Îmi place colecția ALPHABET pentru felul în care acele rune pe care le-am transformat în bijuterii arată pe piele și pentru cât de profunde sunt înțelesurile lor.

Ador colecția FORMA pentru mesajul pe care îl transmite (despre acceptarea corpului și acceptarea fiecărei forme a corpului așa cum este ea).

Iubesc colecția LABYRINTH pentru referințele la art deco pe care le are.

Și așa mai departe. 

Cum îți cultivi creativitatea în acest domeniu?

Am o serie de activități care mă încarcă. Cele mai importante sunt călătoriile și cititul – mult. Concep mereu noile colecții în timp ce sunt plecată – fie în vacanțe, fie în city-break-uri, fie în weekend-uri departe de casă. Desigur, procesul, conceptul, ideea încep cu mult înainte, dar, în general, trebuie să fiu departe de studio și de rutina de zi cu zi pentru ca lucrurile să se îndrepte către un nou design.

Ce vrei să simtă femeile când îți poartă bijuteriile?

Vreau să se simtă puternice și… ca ele însele. monom înseamnă piese atemporale care nu se bazează pe tendințe, astfel încât oricine să le poată purta și să se simtă ca ei înșiși.

Există vreun sfat pe care vrei să-l împărtășești celor care aspiră să devină designer de bijuterie?

Singurul meu sfat este să aibă răbdare și încredere în ei înșiși, pentru că, dacă muncesc din greu, oamenii vor vedea efortul sincer și îi vor aprecia pentru asta.

Și, în sfârșit, ce ți-ar plăcea să iei din experiența Romanian Jewelry Week?

The good vibes :).

Mulțumesc, Georgiana și mult succes în tot ce faci!

__________________

Romanian Jewelry Week 3.0 sărbătorește bijuteria contemporană între 5 și 9 octombrie cu expoziții, conferințe, workshop-uri de bijuterie și târguri și peste 190 de designeri români și internaționali care vor expune mii de creații de bijuterie. Ca în fiecare an, Romanian Jewelry Week oferă posibilitatea pasionaților de bijuterie să cumpere piesele preferate în cadrul Târgului de bijuterie ROJW 3.0 între 8 și 9 octombrie la Biblioteca Națională

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

20 + six =