Două vești bune și-o mărturisire

0
123

Beau doze extravagante de cafea. O recunosc timid, în fața celor apropiați care îmi știu tabieturile (am câte o ceașcă de cafea prin preajmă în fiecare moment al zilei), dar și gesturile pe care le consum în cazul bucuriilor (ieșim la cafea!)

Una dintre bucuriile mele e ca, atunci când mergem într-un city break, locul pe care îl alegem drept „acasă” pentru următoarele zile, să aibă un aparat Nespresso. Pentru capsule, hotărâm o plimbare, la pas, până la cel mai apropiat butic Nespresso (așa am ajuns, de pildă, să ne facem primele carduri de fidelitate în Strasbourg, pe Rue des Juifs). 

Vestea bună cu numărul 1: Nespresso, mai aproape de iubitorii de cafea din Cluj Napoca

Ei bine, aceleași tabieturi lustruite de timp, m-au făcut să mă bucur de o veste bună: din octombrie Nespresso a deschis un nou punct de vânzare, la Cluj Napoca, în noua aripă a centrului comercial Vivo! MALL. Și ca să înțelegeți de ce Nespresso a ales Cluj pentru primul său magazin din afara capitalei, aflați că a venit în întâmpinarea iubitorilor de cafea din Cluj în fiecare an de când s-a lansat în România, fiind de mai bine de 4 ani cafeaua oficială a Festivalului Internațional de Film Transilvania (TIFF).

“Este o mare bucurie să anunț deschiderea primului punct de vânzare Nespresso din Cluj, cu atât mai mult cu cât aici cultura cafelei este foarte bine reprezentată. De-a lungul timpului, ne-am împrietenit ușor și firesc cu acest frumos oraș – un oraș ce crește armonios din toate punctele de vedere, atât economic, cât și ca entuziasm autentic pentru cafea și deschidere pentru experiențe complexe. Ne dorim să ne apropiem și mai mult de iubitorii de cafea din Cluj, nu doar prin proiecte deja consacrate – precum parteneriatul cu TIFF – cât și prin a-i invita la cât mai multe întâlniri față-în-față, în noul nostru punct de vânzare și la evenimentele pe care le vom organiza în viitor.“, povestește Sonia Năstase, Business Executive Officer, Divizia Nespresso. 

Vestea bună cu numărul 2: Nespresso se găsește din octombrie și în Mega Mall

O să pară că fac litanii și nu e cazul, dar atunci când Nespresso s-a lansat în România în 2015, am descoperit că o ceașcă de cafea bună poate fi complimentul unei dimineți sau piesa unui puzzle care mă făcea să „iau un pic de înălțime” cum scrie domnul Pleșu într-una din cărțile sale.

Așa că a doua veste bună, de data asta mult mai aproape de mine, este că, din octombrie, un nou punct de vânzare Nespresso există în centrul comercial Mega Mall. 

Cafeaua ca experiență

Trendul ultimilor ani ne arată limpede că începem să ne refugiem tot mai des în momente și că începem tot mai mult să investim afectivitate, timp și bani, în experiențe și nu în lucruri. Închipuiți-vă numai câte povești se spun la cafea, câte contracte se semnează la o cafea, câte relații nu încep de la o cafea. Imaginați-vă că pentru ca o ceașcă de cafea să poată fi liant, motiv sau univers, există peste 75000 fermieri din 12 țări cu acele „terroirs” necesare pentru a produce boabe de calitate superioară. Și mai imaginați-vă ce presupune implicarea activă în comunitățile din care fermierii provin, modul în care aceasta se concretizează și în sprijinirea producției exclusiv prin mijloace prietenoase cu mediul înconjurător, investiții constante în infrastructură, în programe de formare profesională, educație și în programe de pensii.

Mărturisirea

Brandurile de lux au capacitatea, nevoia și, aș spune eu, și datoria de a face lucrurile cu cea mai mare grijă față de toți cei implicați, dar și față de mediul înconjurător. Nespresso este unul dintre brandurile care depune toate demersurile pentru a obține și a le oferi clienților săi cea mai bună cafea din lume, doar în moduri responsabile, care ajută fermierii și comunitățile acestora, protejând în același timp mediul înconjurător și prevenirea schimbărilor climatice. 

Practic, viitorul plantațiilor de cafea de cea mai înaltă calitate depinde de conservarea ecosistemelor, iar în acest sens Nespresso este implicat activ în programe agro-forestiere, de reîmpădurire și de management al resurselor – pe partea de cultivare și recoltare a boabelor de cafea. Aceste inițiative sunt completate cu programe de reciclare, de reducere a consumului de energie și de management al deșeurilor – pe partea de preparare și degustare a cafelei de către consumatorul final.

Și ajung la mărturisire. Prima dată când mi-am pus cu adevărat întrebări legate de reciclare a fost acum câțiva ani, la Paris, când, după achitarea capsulelor de cafea din butic, am primit o pungă pentru capsulele folosite și câteva explicații.

Atunci am aflat de angajamentul Nespresso față de mediu. Și tot atunci am început să fiu mai atentă la vocile care începeau să se ridice și să aducă în lumina reflectoarelor concepte precum sustenabilitate, reciclare, responsabilitate, etică eco-friendly, deșeuri regenerabile. 

Nespresso a început programul de reciclare în Elveția, în 1991 (la puțin timp după lansarea primelor sortimente de cafea, în 1986), iar în prezent a implementat programe de reciclare pentru capsule în toate țările în care este prezent în mod direct.

Da, habar n-aveam stadiul în care e planeta și măsurile care încep să se ia pentru a o proteja. Nu cred că m-am gândit cu adevărat niciodată până atunci că reciclare este răspunderea fiecăruia dintre noi. Că toate pungile de unică folosință și plasticul pe care îl aducem în casă are efecte devastatoare sau că folosim deja aproximativ 75% din resursele planetei de aluminiu.

Apropo de aluminiu, Nespresso introduce peste tot în ţările în care este prezent, indiferent de cerințele legislaţiei în vigoare (sunt ţări, printre care şi România, unde capsulele de cafea sunt considerate deşeuri menajere şi nu sunt incluse în schemele de colectare şi reciclare), propria infrastructură de colectare şi reciclare a capsulelor de cafea pe care le comercializează. 

Dacă vă întrebați de ce a ales Nespresso aluminiul pentru realizarea capsulelor sale, sunt 3 motive pentru care subscriu apăsat:

1. aluminiul este cea mai sigură cale de a proteja gustul delicat al cafelei, odată ce a fost prăjită și măcinată. 

2. aluminiul oferă cea mai bună protecție împotriva factorilor care dăunează calității cafelei, precum lumina, aerul și umiditatea din aer.

3. aluminiul este un material care poate fi reciclat la nesfârșit, in proportie de 100%, păstrându-și proprietățile, indiferent de câte ori este reciclat.

Ce putem face pentru colectarea capsulelor de cafea utilizate?

Este foarte simplu! Toate capsulele de cafea Nespresso utilizate pot fi returnate pentru a fi reciclate, astfel:

  • Clienţii din Bucureşti pot aduce capsulele de cafea utilizate în oricare dintre cele 3 magazine Nespresso (cel din Calea Dorobanţi 210, cel din Băneasa Shopping City, parter şi cel din Afi Cotroceni)
  • Toţi clienţii, din Bucureşti şi din ţară, pot solicita ridicarea de către curier a capsulelor de cafea utilizate în momentul în care efectuează – online sau prin CRC – comanda de cafea. Tot ceea ce au de facut este să bifeze opţiunea SWAP în coşul de cumpărături. Curierul va ridica capsulele folosite în momentul livrării comenzii de cafea, fără niciun cost pentru client.
  • Nespresso le pune tuturor clienților la dispoziție, gratuit, săculeți sigilabili pentru depozitarea fără efort a capsulelor, care vor fi reciclați la rândul lor. 

Între timp s-a terminat și Arpeggio al meu, așa că mă duc să mai pun de-o cafea. 

Momente frumoase să aveți și să vă fie senin!

_________________________

Acest material este creat cu sprijinul Nespresso, alături de care avem onoarea să ne refugiem în momentele de tihnă, în fața unei cești aburinde, atunci când ne căutăm inspirația sau poveștile pe care vrem să le explorăm. Pentru mai multe informații, accesați Nespresso România.

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here