De la contabilitate la artă şi bijuterie. Cum arată istoria FREYWILLE?

0
173
Timp de citire: 5 minute

Poveştile au straturi şi unghiuri. Cu cât avansezi mai mult, cu atât cunoşti alte adâncuri, alte nuanţe. Şi ajungi să le iubeşti chiar şi mai mult. Pentru mine, la început, au fost bijuteriile FREYWILLE – cele care făceau cinste unor artişti celebri. Apoi au fost despre poveştile din spatele artiştilor: Van Gogh, Monet, Hundertwasser, Klimt, Mucha, ba chiar şi cele de inspiraţie Marrakesh – unde firul poveştii se deapănă în trecut.

Treptat au devenit bijuteriile FREYWILLE care ne-au însoţit în unele dintre cele mai-de-păstrat momente ale redacţiei: Ce am învăţat despre prietenie şi Mâinile noastre. Mai târziu, le-am cunoscut ca acele bijuterii pentru care sunt necesari 80 de paşi pentru a duce la capăt produsul final, ca mai apoi să ajung la detaliile poveştii care au făcut ca Michaela Frey Emaillemanufaktur să devină FREYWILLE.

Astăzi la conducerea casei bijutiere se află dr. Friedrich Wille, un om care şi-a dezvoltat gustul pentru artă din familie, atunci când weekendurile şi le petrecea fie la muzeu, fie la operă sau la teatru. Cu toate acestea, nu şi-a făcut o meserie din asta decât atunci când s-a întâlnit cu artista Michaela Frey.

Dr. Friedrich Wille

1951 – un nou atelier pe Gumpendorferstraße, Viena

Încă de la început, bijuteriile pe care şi le-a închipuit artista Michaela Frey foloseau emailul ca material principal. Doar că acestea au ajuns mai târziu în portofoliu. Asta pentru că atunci când şi-a înfiinţat atelierul, în 1951, pe strada Gumpendorfer, în centrul Vienei, Michaela s-a concentrat mai mult pe manufacturarea obiectelor decorative şi cadouri. Designul aplicat folosea forme geometrice şi motive folclorice austriece. Abia mai târziu şi-a îmbogăţit colecţiile şi cu bijuterii, în special brățări și inele din email, cu design folcloric și modern.

Noile bijuterii căpătau rapid faimă şi businessul său devenea din ce în ce mai cunoscut. Doar că Michaela Frey îşi dorea mai mult să creeze decât să-şi ofere timpul pentru chestiunile administrative – la fel de importante. În acest context a intrat în companie dr. Friedrich Wille ca expert în contabilitate, cu studii de Drept. Având o istorie personală strâns legată de artă, noul angajat nu a stat foarte departe de partea artistică, cu toate că se ocupa de partea legală şi financiară a companiei. După o perioadă devine şi partener oficial în afacere, tocmai pentru oportunităţile pe care le vedea, atât pentru marketing şi business, dar şi pentru artă. Se ocupă de dezvoltarea pieţei europene şi a celei internaţionale, în anii ’70, asigurând astfel creşterea.

Michaela Frey

1980 – o schimbare de conducere

„După trista moarte a Michaelei Frey am cumpărat acţiunile şi am găsit în artista Simone Grünberger, şi a echipei sale, viziunea necesară pentru a crea o bijuterie nouă, care să aibă la bază o tehnică specială de prelucrare a emailului. Designul bijuterilor, la fel ca şi atunci, sunt obţinute azi la cel mai înalt nivel artistic.”, îşi aminteşte dr. Wille despre începutul său în companie, ca CEO. Un nivel înalt care e sinonim cu a petrece până la doi ani din momentul în care se schiţează o nouă colecţie şi până la finalizare.

În 1980 decide să cumpere compania şi să rişte o schimbare de design şi de concept. Astfel încât, bazându-se pe educaţia sa, creează alături de echipa artistică o colecţie de inspiraţie egipteană, urmată de una din cultura greacă-romană. De asemenea, directorul artistic al companiei, Simone Grünberger (care devine mai târziu soţia dr. Wille) – absolventă a Universităţii de Arte din Viena, cu specializare în designul metalelor, reuşeşte să întruchipeze bijuterii unice şi să perfecţioneze tehnica de prelucrare a emailului.

Simone Grünberger-Wille

Totuşi, schimbarea care avea să îşi pună amprenta cel mai mult asupra viitorului FREYWILLE avea să vină în urma unei discuţii. Preşedintele american al Fundaţiei Claude Monet l-a întrebat pe noul director al companiei despre o colecţie-omagiu pentru marele artist al Impresionismului, Claude Monet. Răspunsul s-a concretizat într-o colecţie nouă, în 1995: Hommage à Claude Monet. Aceasta este în continuare disponibilă, fiind una dintre colecţiile cele mai cunoscute şi vândute din portofoliul FREYWILLE.

Au urmat colecţiile Hommage à William Morris (pentru Muzeul Victoria & Albert, din Londra), Hommage à Gustav Klimt (în 1998), Hommage à Hundertwasser (în 2003), Hommage à Alphonse Mucha şi Hommage à Vincent van Gogh (în 2018). Pe măsură ce colecţiile se inaugurau, compania se extindea mai mult. În 1997 au fost inaugurate primele boutique-uri FREYWILLE: în Viena, Paris, Londra şi Milano, în 2004 în Rusia, în 2009 în România.

Apoi lista s-a îmbogăţit cu oraşe precum Cannes, Vancouver, Bogotá, ajungând să adune, la acest moment, 60 de magazine în toată lumea şi peste 350 de angajaţi în peste 25 de ţări, de pe 4 continente.A aduce fericire – acesta este unul din motoarele care l-a îndemnat pe dr. Friedrich Wille să preia compania şi să se dedice unei lumi pe cât de preţioase, pe atât de minuţioase.

Chiar într-un interviu acesta declara că a perseverat în lumea bijuteriilor pentru că a văzut un instrument prin care să aducă bucurie oamenilor. Dar şi pentru că a găsit în acest domeniu o lume care îi pune la dispoziţie întâlniri cu oameni din culturi diverse – de altfel pune preţ şi pe relaţiile cu oamenii din interiorul companiei şi îşi doreşte, mai mult ca orice, ca businessul său să fie caracterizat de etică şi umanitate. Dr. Friedrich Wille a creat o filosofie în jurul bijuteriei care explorează arta, dar şi emoţia, întâlnirile şi curajul.


Acest material face parte din campania Inspirația FREYWILLE, pe care suntem onorați să o găzduim pe canvasul nostru digital. Parteneriatul dintre CoverStories și FREYWILLE poartă în ADN-ul său conexiunea dintre artă, inspirație și povești frumoase, dar și dintre bijuterie, emoție și feminitate. FREYWILLE este unul dintre brandurile care ne inspiră și care creează alchimie folosind arta, pulberea de aur și emailul pentru a sculpta eleganța atemporală a bijuteriilor sale. CoverStories și FREYWILLE vă invită să citiți povești care inspiră, care umplu și care explorează și să descoperiți atemporalitatea unor bijuterii care ascund povești și trezesc emoții.

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here