De ce să te abonezi la un newsletter?

0
81
Timp de citire: 4 minute

În 2015 a fost publicat un raport de către Microsoft care punea lumea pe jar: nivelul de atenție și de concentrare al omului (attention span) era în cădere liberă. Se stabilise atunci că scăzuse până la 8 secunde, adică echivalentul pe care îl are un peștișor. Au urmat și motivele: digitalul și viteza pe care o căpăta informația pentru a ajunge la cititori, prea plinul de surse și resurse, social media și noile telefoane, jocurile video și tehnologia.

La o căutare mai amănunțită am găsit că studiul nu a fost chiar foarte concret și clar (care de fapt nici măcar nu fusese condus de Microsoft, ci de un alt grup, Statistic Brain). În 2017, Simon Maybin povestea pentru BBC cum a încercat să găsească mai multe informații despre cercetare. A descoperit că studiul s-a desfășurat pe un etalon de 2.000 de oameni din Canada, dar nu a găsit prea multă statistică pe care să se fi bazat rezultatul final.

Mai departe, în 2018, deconstrucția „mitului” a continuat. Iar pentru asta s-a argumentat faptul că este în natura umană să fim ușor distrași (referitor și la instictul de supraviețuire) și că este mai degrabă o calitate, nu un defect, că nivelul de concentrare este strâs legat și de activitatea pe care o desfășurăm.

S-a amintit că am devenit treptat, într-adevăr, mult mai ușor de distras, dar cu mult înainte de apariția telefoanelor mobile. Ba chiar s-a  menționat și că nu a existat vreo dovadă a faptului că un peștișor ar suferi atât de mult de tulburare de concentrare (mai mult, există studii pentru a demonstra inteligența micuților).

Ce vreau să spun cu asta?

Mă bucură fiecare nouă cercetare care vorbește mai mult despre lumea în care trăim și despre efectele asupra evoluției noastre. Până la urmă, cred că suntem datori să ne cunoaștem pe noi înșine, dar și ce impact are ceea ce construim sau ceea ce consumăm. În același timp, mă uit și către toate conversațiile în care s-a menționat „e prea mult” sau „vreau să iau o pauză”. În același timp, mi-e greu să nu iau în calcul tulburarea atenției pe care o impune o notificare. Sau mai multe notificări. Ca o picătură chinezească.

Pentru toate avem o soluție, e nevoie doar de căutat și de exersat. Pentru asta cred că e nevoie din când în când să facem un decluttering și în viața noastră din online, să ne obișnuim și fără notificări de ultimă oră sau să alegem ce anume primim și când anume se întâmplă asta.

De aceea am ținut să îți scriu despre asta și să împart cu tine motivele pentru care caut să mă abonez la un newsletter. Dincolo de faptul că a te abona la un newsletter trasează o nouă etapă în comunicarea cu oamenii pe care îi urmărești, făcând interacțiunea un pic mai personală, un newsletter e o formă de a avea control asupra informațiilor pe care le primești. Atât pentru tine, cel care citești, cât și pentru cel care îți trimite scrisoarea. Până la urmă, ce ar mai fi o scrisoare fără un destinatar bine conturat?

Așadar, găsești mai jos 6 motive pentru care să te abonezi la un newsletter:

1. Un ritual al tău. Cu riscul de a mă repeta, o să las și aici acest citat pentru că definește atât de bine ce înseamnă să îți construiești un ritual și să îi rămâi fidel: „Ritualul nu are legătură cu îndeplinirea mai multor sarcini simulatn. Ritualul e timp tăiat din timp. Bine îndeplinit, are efecte psihologice profunde.” Indiferent că e un newsletter despre cărți, fashion, artă sau știri de ultimă oră, poți să faci din acel moment unul pe care să ți-l dedici doar ție.

2. Curatoriere și control. Aminteam despre decluttering și despre curățenia din spațiul nostru din online. Un newsletter poate fi o altă formă prin care să îți curatoriezi propriul „feed” de email-uri. Mai mult, poți astfel să controlezi informația pe care vrei să o primești și calitatea celor livrate.

3. Exclusivitate. E partea care îmi place mult. Nu pentru că aș suferi după noutăți de ultimă oră, ci pentru că asociez această nuanță exclusivistă cu un soi de intimitate sau apropiere. Știu că cineva se gândește la mine, la ceea ce m-ar putea interesa sau la ce m-ar bucura și va pune acel lucru în scrisoare. Pentru mine și ceilalți abonați.

4. Economie de timp. Știu că timpul este resursa noastră cea mai prețioasă și de aceea dacă poți să primești într-un singur shot mai multe doze de inspirație, motivație, informație, atunci de ce să nu o faci? Să nu uităm, în ritmul pe care tu îl alegi.

5. E pus deoparte. Ce e al tău, e pus deoparte – parcă așa era vorba, nu? Cam așa și cu un newsletter. Ca o notă personală, am avut timp de un an de zile un schimb de newslettere cu prietena mea cea mai bună de la Cluj. Le trimiteam o dată pe lună și puneam acolo, una pentru cealaltă, tot ce găseam mai bun de împărtășit și de povestit. În continuare, tot schimbul de newslettere e pus deoparte și mă bucură să-mi amintesc ce gânduri și interese ni se întâmplau atunci. Recomand.

6. Dialog. Și poate că acesta trebuia să fie primul. La urma urmei, toți vrem să fim auziți. Toți vrem să fim înțeleși. Toți vrem să ne spunem povestea într-un anume fel. Iar dacă din asta poate să fie un win-win, mă declar mulțumită.

Sper că v-a inspirat și că data viitoare când vă simțiti curioși despre un anume newsletter, să vă abonați!

P.S: al nostru este chiar pe partea dreaptă a acestei ferestre, exact acolo unde scrie: CoverStories direct la tine în inbox. Vă așteptăm!

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here