Business în familie – The Power of Two

0
514

Pe Marina Aristotel și Mario Skouras i-am cunoscut în urmă cu patru ani. Câteva mic-dejun-uri și-o vacanță mai târziu, ne-am coordonat și pentru primul interviu pe care ei doi îl dau în această formulă: membri de familie și de board într-un business care promovează frumusețea prin metode non-invazive și care împlinește luna aceasta doi ani: AVRA – Aesthetic Institute.

Fotografii de Maria Bordeanu

Mario și Marina s-au cunoscut în București în 2007, anul în care Mario s-a mutat din Atena în București. Lucrau în același grup de companii, astfel că povestea lor de iubire a început ușor, cu toate provocările unei „office romance”, crescând în intensitate și putere cu fiecare zi. Marina și Mario formează genul acela de familie pe care vrei s-o ai aproape și la petreceri, dar și când vine vorba de chestiuni serioase și, deși sunt foarte diferiți unul de celălalt, iar deseori ce lipsește unuia este compensat de ceea ce celălalt are din abundență.

„Un exemplu este că Mario se exprimă mai bine în cuvinte, scrise sau vorbite, iar eu comunic mai bine vizual, prin imagini, prin artă. Arta îmi influențează în mod sigur percepția, cum văd viața, cum reacționez, cum mă raportez la diverse situații. Mario este un conversaționalist, o persoană comunicativă, pe când eu sunt cea organizată, care știe mereu unde este fiecare lucru, care este următorul lucru pe lista de ”to do”.” îmi spune Marina când îi cer un exemplu concret de diferență dintre ei. 

Le place să călătorească împreună, se tachinează cu mult umor, dar pot fi serioși și aplicați când e cazul. Dar, vorba lungă, sărăcia omului, așa că nu mai zăbovim și începem.

Dragii mei, anul acesta se împlinesc doi ani de antreprenoriat, zic eu, de succes pentru voi. Cum a început povestea AVRA? 

Mario: Am lansat AVRA Aesthetic Institute în anul 2017.  Nu a fost o decizie ușoară și nici una de moment, pentru că am pus ideea într-un „incubator” timp de câteva luni, iar acestea au fost urmate de aproape un an de pregătire din momentul în care am luat decizia. Din punct de vedere financiar, investiția era substanțială și nu era clar de la început dacă exista cu adevărat o nișă și loc pe piață pentru soluții estetice inovatoare, premium. Percepția inițială era că Bucureștiul are o abundență de saloane și clinici și atunci, de ce ai deschide încă una? Am făcut o cercetare de piață, identificând aspecte pe care noi le consideram importante, dar care nu se regăseau sau nu erau la un nivel foarte ridicat în această nișă: echipament care este cu adevărat tehnologie medicală de ultimă generație, un mediu de lux care să răspundă dorinței clienților de a avea o experiență individuală, aducând în același timp rezultate de durată. 

Marina: Familia lui Mario are centre similare în Grecia, astfel încât a fost mai simplu să importăm know how-ul de acolo și să le oferim angajaților noștri training la un standard pe care îl cunoșteam și ni-l doream. În plus, a fost important faptul că noi am pornit cu un capital valoros de încredere în proiect, pentru că știam că tehnologia pe care o vom folosi chiar are rezultate, pentru că le văzusem. 

Cu ce coordonate vă măsurați succesul?

Mario: Succesul AVRA a venit dintr-o combinație de strategie bazată pe cifre reale și informații verificate, măsurabile și o doză de intuiție, la care se adaugă tehnologie de top, o echipă cu abilități tehnice, profesionale și umane extraordinare. Și, nu în ultimul rând, localizarea – acest spațiu din clădirea Labyrinthe, o clădire iconică pe strada Paris,  care este un cadru ideal pentru AVRA și ne face să venim cu zâmbetul pe buze la muncă în fiecare zi. 

Marina: Componentele de bază ale succesului sunt determinarea, setarea de obiective realiste și resetarea lor atunci când le atingi, precum și capacitatea de a rezolva task-ul pe care îl ai în față, fără a pierde însă imagina de ansamblu și obiectivul global. 

De ce un salon de estetică? Ce are AVRA diferit?

Mario: AVRA a prins viață într-un moment când amândoi simțeam nevoia de o schimbare în viața noastră. Cunoșteam deja, din Grecia, tehnologia estetică non-invazivă, rezultatele acestor tratamente, precum și impactul pozitiv pe care aceste servicii îl au în viața clienților, nu doar în plan fizic. Am fost cu adevărat fascinați de posibilitatea de a oferi ceva similar pe piața din România, în cadrul unui institut de estetică. 

În primul rând portofoliul de servicii și de terapii este diferit de cel al majorității saloanelor și clinicilor din București, însă ce ne face să ne simțim cu adevărat mândri este nivelul de atenție la detaliu și standardul ridicat al serviciilor. Abilitatea de a oferi pacienților „spațiu” pentru a se bucura de tratament, într-un mediu luxos, privat, cu un design impecabil, astfel încât să simtă și că au luat o pauză din ritmul nebun al zilei lor, în același timp în care fac ceva cu adevărat benefic pentru corpul lor și starea lor de bine, este, în opinia mea, ce face AVRA să se remarce pe piață. În plus, ni s-a confirmat în cei doi ani de la lansare, că este și ceva ce ține de personalitatea brandului, ceva ce simți în momentul în care treci pragul AVRA.

Știu că voi lucrați cu medici pentru a ajunge la rezultate comparabile cu cele ale chirurgiei plastice, prin tratamente non-invazive și nedureroase. Ce tratamente preferă cei care ajung la voi?

Mario: Avem o echipă compusă din terapeuți și esteticieni cu experiență, și colaborăm cu medici – chirurgi plasticieni, dermatologi și ginecologi. Ne-am dorit o echipă de experți care pot oferi serviciile personalizate de care atât femeile cât și bărbații au nevoie, luând în considerație, real, o serie de parametrii ce țin atât de starea de sănătate, cât și de stilul de viață și aspectul estetic. Am gândit încă de la început AVRA ca un institut de estetică unisex, destinat în aceeași măsură femeilor și bărbaților, luând în calcul nevoile specifice celor două sexe, și nevoile individuale. Bărbații vin la AVRA în cea mai mare parte pentru proceduri de remodelare corporală, și în particular pentru pierderea în centimetri în zona abdomenului, zona în care este cunoscut că bărbații slăbesc mai greu. Optează atunci, la indicațiile terapeuților, pentru tratamentul cu tehnologia BTL Vanquish Me, un tratament inovator, non-invaziv, fără atingere, care cu ajutorul radiofrecvenței duce la o scădere de 5-10 cm în circumferință în doar câteva ședințe. În topul preferințelor femeilor, pe de altă parte, sunt tratamentele faciale și peeling-urile, datorită rezultatelor rapide și de durată, și timpului scurt de tratament. Ca cele mai multe dintre tratamentele din portofoliu, aceste se pot programa cu ușurință în pauza de prânz, urmând ca după tratament să îți reiei activitățile. 

Un alt tratament care are succes, deși la început a trebuit să facem eforturi să scoatem conversația despre el din zona de subiect tabu, este tratamentul de rejuvenare vaginală non-invazivă, care oferă rezultate cu adevărat remarcabile, atât pentru probleme estetice, cât și pentru câteva afecțiuni medicale. 

Tratamentul preferat al Marinei este epilarea definitivă laser, considerându-l un tratament pe care toate femeile ar trebui să îl încerce, pentru că îți schimbă nu doar viața ci și rutina de îngrijire, ușurând-o. Dacă ar trebui să recomande un tratament, Mario are pe primul loc, ca majoritatea bărbaților, BTL Vanquish Me. 

Pentru că nu putem trece prin toată lista serviciilor de înfrumusețare pe care le aveți sub umbrela AVRA, sunt curioasă să știu care este, de exemplu, cel mai nou tratament sau serviciu pe care l-ați adus în portofoliu?

Marina: Cel mai nou produs în portofoliu AVRA este sistemul Universkin, l-am ales deoarece conferă posibilitatea creării unui ser unic personalizat folosind ingrediente pure, fără conservanți. Este un produs creat de medicul dermatolog în urma unui chestionar detaliat. Tratamentul individual este creat folosind un serum de bază și ingrediente active, selectate pentru a rezolva problemele specifice fiecărui ten.

Produsul final va avea formula de bază cosmeceutică Universkin Serum cu ulei de camelină, vitamina E și peptide biomimetice, în care am integrat  2 sau 3 ingrediente active pure. Pentru tenul meu în acest moment mi-am pregătit serumul cu SOD pentru a combate stresul oxidative, Madecassoside pentru stimularea colagenului și Zinc pentru diminuarea secreției de sebum și curățare.

Respirăm într-o societate care pune la dispoziție tot mai multe traduceri ale frumuseții, ușurând validarea elementelor pe care le considerăm a fi frumoase. Cum vedeți voi frumusețea?

Mario: Fiecare are o definiție diferită a frumuseții. Ce avem în comun, este că pentru noi frumusețea reprezintă un cumul de caracteristici interioare și exterioare, care atunci când sunt combinate într-un mod armonios, evocă instant o senzație de bine și de bucurie. 

Dacă frumusețea este în ochii privitorului, așa cum se spune, înseamnă că ceea ce eu văd frumos, s-ar putea ca tu să vezi diferit. Și este cât se poate de adevărat. Există însă astăzi standarde de frumusețe care sunt de necontestat, cum este, de exemplu, noțiunea că o piele sănătoasă este frumoasă. Raportarea noastră la standarde ar trebui să fie doar în măsura în care ne ajută să ne stabilim obiective personale, individuale, care să ne ajute pe noi să ne simțim bine în pielea noastră.  

Care sunt provocările unui astfel de business? Ce momente de cumpănă ați avut? Ce decizii au fost cel mai greu de articulat?

Marina: Atunci când am început proiectul AVRA, ca aproape orice companie start-up, prima provocare a fost găsirea capitalului, alocarea corectă a acestuia și urmărirea îndeaproape a planului de afaceri. A doua provocare a fost – și știu că nu este o surpriză – legată de forța de muncă. A găsi oamenii potriviți, calificați la un standard înalt, s-a dovedit a fi mai dificil decât ne așteptam, în special pe o piață aflată la saturație, cum devenise capitala.

Uitându-ne înapoi, poate cel mai dificil și provocator lucru a fost însă să anticipăm, cu acuratețe, de cât timp va fi nevoie pentru ca business-ul acesta să devină un business sănătos, care funcționează într-un mod sustenabil, lună de lună. Este o evaluare complexă, care are la bază o serie de parametrii pe care, de cele mai multe ori, ca start-up nu le poți estima cu acuratețe. Astfel, provocarea cea mare a fost să facem business-ul să crească la un nivel care este sănătos din punct de vedere financiar, dar care ne permite și să facem planuri de dezvoltare, pentru viitor. Din experiența noastră, primii doi ani ai unui start-up sunt foarte importanți și e nevoie să găsești echilibrul corect (care este, cu siguranță, individual), între planurile entuziaste de expansiune și creșterea organică și sustenabilă, atât de importantă pentru succes. AVRA a împlinit luna aceasta doi ani și rezultatele auto-evaluării ne bucură și ne motivează să continuăm. 

Cum ați ales medicii cu care colaborați?  

Marina: Încă de când era doar un proiect pe hârtie, un aspect de nenegociat, pentru fiecare dintre noi, a fost calitatea echipei AVRA. Pe lângă tehnologia de top, pe această nișă, calitatea serviciului este dată de calitatea umană și profesională a fiecărui membru al echipei. Alegem cu atenție, nu doar medicii, ci și terapeuții cu care lucrăm. Este esențial să le cunoaștem background-ul, istoria profesională, să fie profesioniști respectați și recunoscuți în domeniul ales și, nu în ultimul rând, suntem atenți la caracteristici ale personalității lor și compatibilitatea lor cu echipa și cu proiectul, pentru a ne asigura că va fi o colaborare benefică, de succes și de lungă durată. 

Mario: Mai mult, considerăm că este importantă această evaluare a colaboratorilor, în orice domeniu, nu doar în ceea ce privește realizările profesionale, ci acea aliniere de valori și caracteristici care te fac să simți că există compatibilitate, nu doar cu tine ca antreprenor sau manager, ci și cu personalitatea distinctă a brandului, și, nu în ultimul rând cu profilul clientului, care este în final beneficiarul acestei colaborări benefice. 

Din acest punct de vedere, am fost norocoși, să stabilim colaborări de lungă durată cu medici, chirurgi plasticieni, dermatologi și ginecologi, cu care lucrăm în armonie pentru a le oferi clienților noștri cele mai bune rezultate. În spatele „norocului” se află însă și munca susținută pentru a obține aceste rezultate. 

Cum arată o zi la AVRA pentru fiecare dintre voi? Care sunt rolurile voastre?

Mario: Pentru noi, o zi la începe în jurul orei 9, cu mici excepții. Orele dimineții le dedicăm organizării zilei, întâlnirilor, conferințelor telefonice și în general încercăm ca până în prânz să prioritizăm activitățile care ne solicită prezența în afara biroului. Prânzul îl luăm de cele mai multe ori în zonă, bucurându-ne de restaurantele și terasele din vecinătate, după care ne întoarcem la birou. Beneficiile principale în a avea biroul în cadrul AVRA, sunt interacțiunea directă cu clienții, feedback-ul în timp real, și posibilitatea de a ne asigura că au parte de o experiență personalizată și un serviciu oferit la un standard înalt. 

După-amiaza ne ocupăm de partea „sedentară” a muncii noastre, răspunzând la e-mailuri, pregătind documente și alte activități administrative și de contabilitate. Marina este cea care se ocupă de partea din urmă, experiența anterioară și studiile economice în cadrul ASE garantând eficiența cu care acestea sunt îndeplinite, iar eu mă ocup de activități de marketing, promovare, cercetare de noi produse și servicii, precum și de prezența online AVRA. 

Ne mutăm cu întrebările în zona personală, pentru că mi-ar plăcea mult să descoperim antreprenorii și dincolo de biroul lor. Așadar, ce vă place să faceți împreună? Cum arată, de exemplu, o duminică perfectă pentru voi?

Mario: Amândoi iubim lumea, inspirația și energia pe care ne-o luăm din ea, astfel că, în afară de a ne relaxa acasă, a citi o carte sau a urmări un film bun, ne place cu adevărat să călătorim.  Cel puțin o dată pe an călătorim într-un loc în care nu am mai fost, iar unul din lucrurile pe care le aveam în comun este percepția că a călători este una dintre cele mai bune investiții pe care le poți face în și pentru tine.

O duminică normală înseamnă de obicei întâlniri cu familia și prietenii, cu pauze de cafea lungi, greek-style, iar Marina reușește să găsească timp și pentru artă, retrăgându-se în atelierul ei pentru câteva ore. Pentru noi, duminica este cea mai bună zi pentru a ne reîncărca bateriile și a ne pregăti pentru o nouă săptămână plină de provocări. 

Știu că sunteți îndrăgostiți de Grecia, mai ales că sunteți o familie cu jumătate dintre rădăcini, de origine greacă. Ce locuri compun cea mai frumoasă Eladă pe care o cunoașteți?

Marina: Pentru noi, Grecia nu este doar o destinație de vacanță, ci și țara de origine a lui Mario, astfel încât este locul în care mergem să ne reconectăm cu familia și a petrece timp de calitate cu cei dragi. Grecia e un loc minunat, gata să te surprindă la fiecare pas, în primul rând cu peisajele sale, iar insulele sunt cu siguranță de adăugat în itinerariu. Marea Ionică are insule superbe, cu ape verde-turcoaz calde, pe când Cicladele au insulele spectaculoase cu case albe tradiționale, și ape mai reci.  Dincolo de insule sunt însă o groază de locuri uimitoare, precum peninsula Peloponez, cu faimosul ulei de măsline, sau Meteora cu vederile ei superbe. Adorăm să explorăm insulele grecești, și încercăm să vizităm o nouă insulă în fiecare vară… Dar dacă ne gândim că sunt peste 1000 insule, încă avem destul de multe de văzut! 

Ce planuri aveți pentru anul viitor?

Mario: 2019 a fost un an cu muncă, organizare, dar și inspirație și surprize, care ne-au adus unde suntem acum, la nivel profesional. Ne punem intenția să continuăm în acest trend în anul 2020, atât profesional cât și personal, cu evoluții pozitive pe toate planurile vieții. Într-o notă mai personală, ne dorim cât mai multe oportunități să călătorim și să ne bucurăm de fiecare moment. Pe plan profesional, suntem entuziasmați să creștem AVRA la următorul nivel, păstrându-i identitatea și spiritul care au făcut să fie o destinație de frumusețe atât de apreciată. Ne dorim un 2020 special, constructiv și memorabil pentru noi toți și punem deja pe hârtie planurile prin care putem să facem să fie așa. 

Mulțumesc mult pentru deschidere și pentru că ne-am întâlnit aici, în ceea ce este un interviu-premieră pentru voi și pentru noi. 

Pe foarte curând!

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here