BrandCrush: Ce spun cărțile tale despre tine?

0
157

Oprah le-a ales ca preferate, New York Times a scris despre ele, Vogue le propune ca unele dintre cele mai bune cadouri. Juniper Books și prețul pe care îl pun pe designul de mesaj!

„Eu cred că fiecare om ar trebui să aibă în biblioteca sa cărțile pe care le iubește, în acea formă pe care și-o dorește pentru că astfel există un motiv în plus să le recitească, să le împartă cu alții, să le păstreze pentru totdeauna. Pentru fiecare om din această lume există acea carte care înseamnă ceva pentru el. Poate fi o poveste pe care a citit-o în copilărie, o carte primită în dar sau una peste care a vărsat ceva în excursia prin Europa.

Oricât de mult aș aprecia Kindle-ul pentru că mă lasă să citesc doar cu o lumânare pâlpâind în colțul camerei, pentru că economisesc spațiu în geantă și în casă, pentru că pot să am imediat orice carte mi-aș dori, în continuare rămân fidelă cărții în format clasic.

Am o sensibilitate aparte pentru foile pe care le răsfoiesc, literele tipărite, mirosul de proaspăt tipărit sau de ani trecuți, marginile generoase care îmi permit să conversez cu autorul prin însemnări proprii.

Aveam impresia că s-a descoperit cam tot ce se putea descoperi în lumea cărților. Ce ar mai putea impresiona după e-books? În special că între 2008 – 2012 a existat un boom al acestora. Mai ales după ce Amazon a făcut tot posibilul să ofere tehnologiei puterea unei cărți tradiționale. Nu mi-am închipuit chiar  tot.

Dar a făcut-o Thatcher Wine, un new yorkez îndrăgostit de cărți și de design. 

Din 2001 Tatcher caută semnificații în cărțile pe care le citim, acelea care s-ar putea observa cu ochiul liber și care ne-ar umple locul cu o poveste despre noi. Astfel a fondat Juniper Books, compania din Colorado care creează tablouri din cărți, uniformizează biblioteci și transmite mesaje. Au creat una dintre cele mai mari instalații în holul hotelului Tennessean, au colaborat cu arta murată din RiNo (unul dintre cele mai cool cartiere ale Americii) și  au fost prezenți, în 2012, la Premiile Oscar printr-o istorie vizuală a filmului. Au personalizat comenzi, dar s-au jucat și cu propria imaginație.

Catalogul Juniper Books a crescut de la an la an: de la cărți de bucate, de călătorie, de la literatură clasică, cărți pentru copii sau pentru îndrăgostiți, până la cea mai populară comandă: Harry Potter. 

„Cărțile pe care le păstrăm sunt poveștile pe care le spunem despre cine suntem. Fiecare dintre noi are propria lui poveste, pe care o poate spune mai departe oricum dorește prin cărțile pe care le păstrează”,spune Tatcher.

Am răsfoit catalogul lor de toamnă-iarnă 2018 și pe lângă faptul că m-a inspirat să-mi reorganizez biblioteca, să găsesc favoritele lunii și idei de cadouri, mi-a plăcut în mod special mesajul fondatorului:

„Este adevărat că Juniper Books livrează ceva unic în lume, dar nu suntem singuri în pasiunea noastră. Există o comunitate plină de viață pe social media, numită #bookstagram, formată din fotografi extraordinari, cititori și iubitori de carte care apreciază interiorul și exteriorul unei cărți la fel de mult ca noi. (…) Suntem o singură comunitate care împărtășește credința în puterea cărților și iubirea pentru litera tipărită.”

Yes, I’ve been brandcrushed!

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here