45 de branduri românești de cosmetice și produse de îngrijire personală

1
3138
Timp de citire: 4 minute

Frumusețea înseamnă încredere. Și sustenabilitate. Și naturalețe. Pe toate le găsim frumos compuse în branduri românești care adună laolaltă coordonatele frumuseții, așa cum și-o traduce fiecare dintre noi.

Industria cosmetică a valorat anul trecut, în 2019, doar pe piața din SUA, 93,5 miliarde de dolari. Industria globală a frumuseții valorează aproximativ 532 miliarde de dolari precizează Forbes într-un articol de la sfârșitul anului trecut. Mai mult, industria cosmetică crește astăzi mai repede decât oricând, cu o valoare estimată de piață de aproape 805 miliarde de dolari până în 2023. Poate pandemia să mai potolească puțin creșterea, dar specialiștii din domeniu se așteaptă la o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 7,14% (din 2018) până în 2023.

În ianuarie, Sanela Puac scria un articol cu 30 de lucruri interesante despre industria frumuseții, iar unul dintre puncte citează New York Post și anume, faptul că femeile din SUA cheltuiesc anual aproximativ 3.000 de dolari pe produse cosmetice. Acest lucru se traduce prin aproximativ 225.360 USD pe toată durata vieții, ceea ce vă poate oferi o idee de cât de mare este această industrie.

Evident, revenind la noi în curte, lucrurile nu stau nici pe departe la fel, numai că ultimii ani au adus pe piața cosmeticelor din România foarte multe branduri noi, unele dintre ele iubite și în afara țării. 

Care sunt motivele pentru care încurajez cumpărarea produselor de la branduri locale?

1. Transparență

Primul motiv și cel care le depășește de departe pe celelalte este că marea majoritatea a produselor MADE IN ROMANIA sunt fabricate fără parabeni, fără substanțe chimice nocive, fără materiale sintetice, fără toxine, fără coloranți și lista poate continua. De la un brand românesc obții, pe lângă produsul cu efectele dorite și TRANSPARENȚĂ – știi ce cumperi, iar dacă nu știi poți întreba, în limba ta și știi că vei primi un răspuns. Sănătatea nu e o chestiune cu care să te poți juca, iar cumpărând local poți da feedback direct pentru produsele pe care le folosești, poți ajuta la procesul de comunicare al brandului (cu sugestii argumentate) și, într-un final pui umărul la construcția unor produse și servicii mai bune.

2. Diversitate

Cosmetice, șampoane, creme de față, loțiuni de corp, măști – sunt milioane de produse la nivel global, iar marea lor majoritate aparțin marilor conglomerate (Procter and Gamble Cincinnati, L’Oreal Paris, Unilever). Dacă tot ați cumpărat de-a lungul anilor produse create pentru mass-market, de ce nu ați încerca și un produs local, creat de Andreea, de Simona, de Radu sau de Alex? S-ar putea să fiți surprinși de calitatea produselor create în România, care poate fi la fel de bună, dacă nu chiar mai bună decât a brandurilor internaționale. 

3. Bucurie

Produs local, ambalat local, eventual cu o notă personală – cum să nu îți sporească un astfel de produs starea de bine? Produsele naturale și organice pe care le folosiți zilnic pe corp ne ajută în atât de multe moduri suplimentare, în afară de ceea ce spune eticheta. Fie că este vorba de ulei de cătină care hidratează și purifică sau de proprietățile calmante ale lavandei care ne ajută să scădem nivelul de anxietate, fiecare ingredient ne ajută corpul să funcționeze lin. Blând. Frumos.

Scopul îngrijirii pielii naturale nu este doar să-ți facă pielea să arate grozav pentru o perioadă scurtă de timp, ci să-ți hrănească și să-ți stimuleze celulele pielii pentru o piele cu aspect sănătos de lungă durată. Și bucuria asta poate fi conținută în produse fabricate local!

4. Accesibilitate

Aici nu sunt multe de spus. Sfatul e să testați, să împărtășiți opinii, să cereți mostre și informații despre produsele locale pentru a alege în cunoștință de cauză.

5. Sustenabilitate

Problemele legate de încălzirea globală și cumpărarea de produse provenite și fabricate local este al cincilea motiv pentru care femeile aleg îngrijirea naturală a pielii și produsele cosmetice locale. Clienții aleg acum mult mai informați produsele pe care le folosesc, luând în calcul și selecția ingredientelor, reducerea amprentei de carbon, logistica ambalajului verde, asigurarea faptului că acesta este ecologic, că produsele nu se testează pe animale, etc., toate acestea construind pilonii unor companii sănătoase și de încredere.

Fără ordine, fără topuri, fără subiectivisme, ci așa cum mi-au căzut la îndemână, la recomandări sau la cercetare. Iar dacă mai știți și altele, lăsați sugestii în comentarii, că uite așa ne inspirăm unii de la alții.

  1. Farmec.ro
  2. Nera Plant
  3. Ivatherm
  4. Oleya
  5. Atinge Organic
  6. Iehana
  7. Techir
  8. Trio Verde
  9. NN Cosmetics
  10. Sabio Cosmetics
  1. Raftul cu miresme
  2. Skin Novels
  3. Herbagen
  4. Neos
  5. Fain Natural
  6. Zahra
  7. Nuca Organic
  8. Cosmetic Plant
  9. Eladerm
  10. Pellamar

  1. Organicjoy
  2. Vivanatura
  3. Apimond
  4. Mayie Cosmetics
  5. Panseea
  6. Cremeria
  7. Qicosmetics
  8. Heramedical
  9. Fereto
  10. Grădina cu dragoste
  1. Jovis
  2. Lavanda Laurei
  3. Careless beauty
  4. Elmiplant
  5. Blue Lily
  6. Leac de-un veac
  7. Virago beauty
  8. Miledy
  9. Melio.ro
  10. Viorica

  1. Irina Neacșu
  2. Lavenderanna
  3. Endea
  4. Nympheum
  5. Herbaris

Sugestii primite de la voi:

Gerocossen

Wawa Cosmetics

L’Arlesienne

Raftul cu Miresme

Deplin

De la Irina

Să vă bucurați și să vă fie de folos!

Despre branduri românești mai puteți citi și:

50 de branduri românești de încălțăminte

39 de branduri românești de ceramică pe care ți-ar plăcea să le cunoști

75 de branduri românești pentru copii și părinții lor

1 Comentariu

Lasă un comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here